Przegląd finansowania opieki zdrowotnej

17 lutego 2021
Category: Wiele Osób

Roger I. Schreck

Uwzględnienie kosztów opieki zdrowotnej jest ważną częścią planowania opieki zdrowotnej.

Koszty opieki zdrowotnej są w Stanach Zjednoczonych wyższe niż w innych krajach i stanowią obciążenie dla całej gospodarki.

Te wyższe koszty są przez wielu uważane za nie do utrzymania.

Opieka zdrowotna jest opłacana z programów rządowych (takich jak Medicare i Medicaid), planów prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych (zwykle za pośrednictwem pracodawców) oraz z własnych środków (z własnej kieszeni).

W Stanach Zjednoczonych opieka zdrowotna jest zaawansowana technologicznie, ale droga. Koszty opieki zdrowotnej wyniosły około 3,6 biliona dolarów w 2018 roku (1). Kwota wydana na osobę na opiekę zdrowotną jest wyższa w Stanach Zjednoczonych niż w innych krajach. Ponadto w Stanach Zjednoczonych odsetek produktu krajowego brutto (PKB) wydanego na opiekę zdrowotną jest znacznie wyższy niż w jakimkolwiek innym kraju. (PKB to całkowita wartość rynkowa towarów i usług wyprodukowanych w granicach danego kraju. Jest to główna miara wykorzystywana przez departamenty rządowe do krótkoterminowego monitorowania gospodarki). Według Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) w 2018 roku Stany Zjednoczone wydały 16,9% PKB na opiekę zdrowotną w porównaniu z kolejnymi pod względem wielkości krajami, w tym Szwajcarią (12,2% PKB) oraz Francją, Niemcami, Szwecją,i Japonii (po około 11%), podczas gdy średnia dla 35 krajów OECD (OECD35) wynosiła 8,8% (2).

Wysokie koszty opieki zdrowotnej mogą mieć kilka negatywnych skutków, w tym:

Kiedy rząd wydaje więcej na opiekę zdrowotną, dług publiczny rośnie i / lub zmniejszają się środki dostępne na inne programy.

Kiedy ludzie wydają więcej na opiekę zdrowotną, mają mniej pieniędzy na inne rzeczy, a kiedy ubezpieczenie zdrowotne jest opłacane przez pracodawcę, ludzie otrzymują mniej.

Kiedy pracodawcy wydają więcej na opiekę zdrowotną, koszty ich produktów i usług rosną, a miejsca pracy mogą być przenoszone do krajów o niższych kosztach opieki zdrowotnej.

Więcej osób nie stać na ubezpieczenie zdrowotne. Kiedy osoby bez ubezpieczenia zdrowotnego otrzymują opiekę zdrowotną, zwykle nie mogą za nią zapłacić. W rezultacie za tę opiekę płacą inne osoby, które płacą do systemu opieki zdrowotnej. Lub osoby bez ubezpieczenia zdrowotnego mogą nie szukać opieki, kiedy jej potrzebują, i tym samym rozwinąć poważne zaburzenie, któremu można było zapobiec.

Rachunki medyczne, które nie są objęte ubezpieczeniem zdrowotnym, mogą doprowadzić do bankructwa.

Mimo że Stany Zjednoczone wydają więcej na opiekę zdrowotną na osobę niż w jakimkolwiek innym kraju, wiele osób w Stanach Zjednoczonych nie ma ubezpieczenia zdrowotnego. Liczba osób nieubezpieczonych spadła z powodu ustawy Affordable Care Act (ACA), która weszła w życie w 2014 r., Ale ostatnie zmiany w ACA, w tym zniesienie indywidualnego mandatu w 2019 r. (Wymóg wykupienia ubezpieczenia zdrowotnego przez mieszkańców USA) mogą odwrócić ten trend. Natomiast inne kraje rozwinięte zapewniają powszechny dostęp do opieki zdrowotnej, mimo że wydają mniej.

W związku z tym wydatki na opiekę zdrowotną w Stanach Zjednoczonych są obecnie zmienne, ponieważ rząd próbuje znaleźć sposoby na zwiększenie liczby osób posiadających ubezpieczenie zdrowotne i zmniejszenie jego kosztów.

Bibliografia

2. Wydatki i finansowanie zdrowotne – zbiór OCEP.stat ze wspólnych kwestionariuszy SHA (JHAQ) OECD, EUROSTAT i WHO Health Accounts. Dostęp 2/19/2020.

Finansowanie opieki zdrowotnej

W Stanach Zjednoczonych świadczeniodawcy (tacy jak lekarze i szpitale) są opłacani przez:

Rządowe programy ubezpieczeniowe

Sami ludzie (osobiste, własne środki)

Ponadto rząd bezpośrednio zapewnia pewną opiekę zdrowotną w państwowych szpitalach i klinikach, w których pracują pracownicy rządowi. Przykładami są Veteran’s Health Administration i indyjska służba zdrowia.

Prywatne ubezpieczeniePrywatne ubezpieczenie można kupić od firm ubezpieczeniowych nastawionych na zysk i nienastawionych na zysk. Chociaż w Stanach Zjednoczonych jest wiele firm oferujących ubezpieczenia zdrowotne, w danym stanie jest ich ograniczona liczba.

Większość prywatnych ubezpieczeń jest kupowana przez korporacje jako świadczenie dla pracowników. Koszty są zwykle dzielone między pracodawców i pracowników. Kwota pieniędzy, którą pracodawca wydaje na ubezpieczenie zdrowotne pracownika, nie jest uważana za dochód pracownika podlegający opodatkowaniu. W efekcie rząd do pewnego stopnia subsydiuje to ubezpieczenie. Ludzie mogą również samodzielnie wykupić prywatne ubezpieczenie zdrowotne.

Ustawa o ochronie pacjentów i przystępnej cenie opieki(PPACA lub Affordable Care Act [ACA]), która weszła w życie w 2014 r., Jest ustawodawstwem dotyczącym reformy opieki zdrowotnej w USA, mającym między innymi na celu zwiększenie dostępności, przystępności i wykorzystania ubezpieczenia zdrowotnego ( patrz także oficjalna strona amerykańskiego Departamentu Zdrowia i Usług Społecznych ACA). Wiele postanowień ACA wiąże się z rozszerzeniem rynku ubezpieczeń prywatnych. Stwarza zachęty dla pracodawców do zapewniania ubezpieczenia zdrowotnego i początkowo wymagało, aby prawie wszystkie osoby nie objęte przez ich pracodawcę lub rządowy program ubezpieczeniowy (na przykład Medicare lub Medicaid) wykupiły prywatne ubezpieczenie zdrowotne (mandat indywidualny). Zmiany w ACA zakończyły indywidualny mandat w 2019 roku.

ACA wymaga stworzenia giełd ubezpieczeń zdrowotnych, które są regulowanymi przez rząd, znormalizowanymi planami zdrowotnymi zarządzanymi i sprzedawanymi przez prywatne firmy ubezpieczeniowe. Giełdy mogą być tworzone w każdym stanie lub stany mogą łączyć się w celu prowadzenia giełd wielostanowych. Rząd federalny może również ustanawiać giełdy w stanach, które same tego nie robią. Istnieją oddzielne giełdy dla osób fizycznych i małych firm. ACA wymaga, aby prywatne plany ubezpieczeniowe wykonywały następujące czynności:

Nie nakładaj rocznych ani dożywotnich limitów ubezpieczenia

Nie ma wykluczeń dla istniejących wcześniej warunków

Pozwól dzieciom pozostawać na ubezpieczeniu zdrowotnym rodziców do 26 roku życia

Zapewnij ograniczone wahania cen (składki mogą się różnić tylko w zależności od wieku, obszaru geograficznego, używania tytoniu i liczby członków rodziny)

Zezwalaj na ograniczone wydatki z własnej kieszeni (na podstawie dochodu osoby lub rodziny)

Nie przerywa obowiązywania ubezpieczenia (zwanego odstąpieniem), z wyjątkiem przypadków oszustwa

Obejmuje określone usługi prewencyjne bez podziału kosztów

Wydaj co najmniej 80% do 85% składek na koszty leczenia

Ostatnie i nadchodzące zmiany, które wpłyną na ACA, obejmują:

Zaprzestanie finansowania przez rząd ulg podatkowych od składek i redukcji udziału w kosztach

Rozszerzenie stowarzyszeniowych planów zdrowotnych (AHP) i umów refundacji zdrowotnych (HRA), które są tańsze i mniej kompleksowe niż plany rynkowe ACA

Zmniejszenie obciążeń regulacyjnych nałożonych przez Zawiadomienie o parametrach świadczeń i płatności (NBPP), co da państwom większą swobodę w definiowaniu podstawowych świadczeń zdrowotnych

Uchylenie indywidualnego mandatu

Zmiany te mają na celu zmniejszenie wydatków rządowych i indywidualnych na plany zdrowotne, ale niektórzy autorzy ostrzegają, że ogólne wydatki na opiekę zdrowotną mogą nie zostać zmniejszone i że może wzrosnąć liczba osób nieubezpieczonych lub niewystarczająco ubezpieczonych.

Rządowe programy ubezpieczenioweDonajwiększych programów ubezpieczeniowych rządm.in.

Medicare, która finansuje opiekę zdrowotną dla osób starszych, niepełnosprawnych i osób poddawanych długoterminowemu leczeniu za pomocą dializ (http://www.medicare.gov)

Medicaid, która finansuje opiekę zdrowotną dla niektórych osób żyjących poniżej poziomu ubóstwa i / lub niepełnosprawnych (http://www.medicaid.gov)

Inne programy rządoweobejmują

Program stanowego ubezpieczenia zdrowotnego dzieci: Program ten został opracowany, aby pomóc zapewnić ochronę nieubezpieczonym dzieciom, gdy dochody ich rodziny były poniżej średniej, ale zbyt wysokie, aby kwalifikować się do Medicaid. Rząd federalny zapewnia stanom fundusze uzupełniające na ubezpieczenie zdrowotne dla tych rodzin (patrz także InsuredKidsNow.gov).

Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami zdrowotnymi: Ten program koordynuje finansowanie i zasoby w celu zapewnienia opieki osobom ze specjalnymi potrzebami zdrowotnymi (patrz także Dzieci ze specjalnymi potrzebami zdrowotnymi – Biuro Zdrowia Matki i Dziecka w Health Resources & Services Administration)

Tricare: Program ten obejmuje około 9 milionów czynnych żołnierzy i emerytowanych żołnierzy oraz ich rodziny (patrz także TRICARE – Agencja Zdrowia Obrony (DHA), element Wojskowego Systemu Zdrowia).

Veterans Health Administration (VHA): Ten rządowy system opieki zdrowotnej zapewnia kompleksowe usługi zdrowotne uprawnionym weteranom wojskowym. Zarejestrowanych jest około 9 milionów weteranów (patrz także Veterans Health Administration – US Department of Veterans Affairs).

Indyjska służba zdrowia: Ten system rządowych szpitali i klinik zapewnia opiekę zdrowotną około 2 milionom Indian amerykańskich i tubylców Alaski, mieszkających w rezerwacie lub w jego pobliżu (patrz także Indyjska Służba Zdrowia – Federalny Program Zdrowia Indian Amerykańskich i tubylców Alaski).

Program federalnych świadczeń zdrowotnych dla pracowników (FEHB): Program ten umożliwia prywatnym ubezpieczycielom oferowanie planów ubezpieczeniowych zgodnie z wytycznymi określonymi przez rząd, na rzecz aktywnych i emerytowanych pracowników federalnych oraz osób pozostałych przy życiu (patrz również Federalny program świadczeń zdrowotnych dla pracowników (FEHB) USA Biuro Zarządzania Personelem).

Administracja ds. Nadużywania substancji i zdrowia psychicznego (SAMHSA): Ta agencja Departamentu Zdrowia i Opieki Społecznej Stanów Zjednoczonych kieruje działaniami w zakresie zdrowia publicznego w celu poprawy zdrowia behawioralnego w kraju (patrz również SAMHSA.gov).

Program Promocji Zdrowia Uchodźców: Program ten zapewnia krótkoterminowe ubezpieczenie zdrowotne nowo przybyłym uchodźcom (patrz także Program Promocji Zdrowia Uchodźców (RHP) – Departament Zdrowia i Administracji Usług Społecznych Stanów Zjednoczonych dla Dzieci i Rodzin Biuro ds. Przesiedleń Uchodźców).

Ogółem około 35% populacji jest objętych ubezpieczeniem rządowym lub opieką zapewnianą przez rząd.

Z kieszeniGdy opieka nie jest pokryta z innych źródeł, ludzie płacą z własnych środków. Często muszą wykorzystać swoje oszczędności na opłacenie niewielkich rachunków i muszą zaciągać pożyczki (w tym używając kart kredytowych), aby płacić duże rachunki.

Niektórzy pracodawcy oferująelastyczne konta wydatków. Za pośrednictwem tych kont pracownicy mogą zdecydować się na potrącenie ograniczonej kwoty pieniędzy z ich wypłat, aby opłacić bieżące wydatki na opiekę zdrowotną. Odliczone pieniądze nie podlegają federalnym podatkom dochodowym. Konto nie jest jednak oprocentowane, a jeśli jakieś pieniądze nie zostaną wykorzystane na koniec roku, pracownik nie odzyskuje ich.

Z rachunków oszczędnościowych na zdrowiemożna również korzystać do opłacania bieżących wydatków. Te konta są oprocentowane, a niewykorzystane pieniądze nie są tracone. Jednak, aby móc korzystać z konta oszczędnościowego zdrowotnego, ludzie muszą mieć plan ubezpieczenia zdrowotnego, który ma niższe składki (opłata płacona za ubezpieczenie) i wyższe odliczenia (opłata płacona za każdym razem, gdy korzysta się ze świadczenia zdrowotnego) niż tradycyjna plan. Takie plany nazywane są planami zdrowotnymi podlegającymi wysokiemu odliczeniu.

W Stanach Zjednoczonych około 17% kosztów opieki zdrowotnej jest opłacanych z własnej kieszeni. Konieczność płacenia za opiekę zdrowotną z własnej kieszeni znacząco przyczynia się do wielu bankructw w Stanach Zjednoczonych.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy